Estilo mariposa

ESTILO MARIPOSA

1.Introdución
2.Posición corpo
3.Acción de pernas
4.Acción brazos
5.Coordinación
6.Respiración

1.Introdución

O estilo mariposa require unha maior coordinación nos brazos e nas pernas pero por suporto tamén ter familiarizado para unha boa execución. A patada de mariposa e coñecida co nome de 'patada delfín' que se executa coas duas pernas xuntas , sendo a acción da patada cara abaixo a que propulse e por outro lado, a acción da brazada e o mesmo movemento cos dous brazos simultaneamente.
Por cada acción de brazos realizarase duas patadas; a primeira vai cara abaixo realizase cando as mans salen da auga e a segunda patada hacia abaixo producese cando as mans entran na auga e así non se perde velocidade.

2.Posición corpo
O corpo deberá estar próximo a horizontal da auga, pero un movemento ondulatorio do corpò producido polo forte batido das pernas. As cadeiras permanecen cerca da superficie da auga e o nadador mira lixeiramente hacia abaixo. A posición do corpo e cambiante durante cada ciclo completo, pola acción do recobro, de tal forma que o corpo realiza movementos ondulatorios ascendentes e descendentes.







3.Acción das pernas
Movemento das pernas
O batido realizase de forma simultanea, coas duas pernas case xuntas e paralelas, é un movemento similar o batido de crol pero neste caso a cadeira non se manten tan fixa e tamén hai unha maior felxión de rodillas.

No movemento das pernas hai duas fases principales que hai que destacar: a fase desecendente e a fase ascendente.

  • Fase ascendente: os tobillos están relaxados e tamén a acción de pernas en mariposa cumple unhas funcións importantes como a de asegurar a propulsión, manter o corpo en posición horizontal e axuda a manter os hombros fora da auga durante o recobro.
    Entre os dous batidos que se realizan existen unhas diferenzas clave que son que o segundo realizase coas pernas máis flexionadas e tamén que o batido segundo salpica mais do que o fai o segundo.
  • Fase descendente: nesta fase as pernas encontranse extendidas cerca da superfice da auga e as rodillas extendense bruscamente, estando estos en flexión plantar máxima, coas puntas dos pes proximas e os tobillos separados.
4. Acción dos brazos
Movemento brazos
  • Fase acuática ou tracción
    • Entrada
Realizase diante dos hombros, cos codos altos  lixeiramente flexionados e as palmas miran cara fora.
    • Agarre
Os brazos extendense cara adiente e nese momento buscan profundidade, despois abrense cara fora cos codos altos e muñecas lixeiramente flexionadas.

    • Tirón
Os brazos cambian de dirección bruscamente, movendose hacia dentro a vez que tamén van para atrás e para abaixo, as mans movense hacia dentro e abaixo , os brazos flexionanse e vanse xuntando e os codos alcanzan a sua máxima flexión xusto o final deste movemento.
    • Empuxe
As mans movense hacia atrás case paralelas, por debaixo do corpo; despois separanse cun movemento hacia atrás afora e arriba. Nesta fase a man movese a máxima velocidade.
  • Fase aérea ou recobro
Nesta fase saen primeiro os codos, para logo facer que as palmas miren cara os muslos.
Os hombros sairan da auga antes que os brazos e manteñense por encima da cabeza durante a fase.
Os brazos levanse relaxados hacia adiante, variando a flexión do codo en función da movilidade articular que teña dito nadador.


5.Coordinación
  • Coordinación brazos-pernas: o primer batido realizase durante a entrada das mans na auga e o segundo durnate o movemento de empuxe.
  • Coordinación brazos-rspiración: a cabeza neste caso sae antes que os brazos e por outro lado a cabeza entra antes que os brazos.
  • A inspiración realizase ao final do empuxe.
6.A respiración

En mariposa , a inspiración debe realizarse durante o periodo en que os hombros e a cabeza están elevados sobre a superficie da auga.
Para realizar unha boa respiración debemos ter en conta os seguintes puntos:
  • Inspirar ao final do empuxe.
  • Espirar incrementando a forza durante a tracción.
  • Elevar hacia diante a barbilla para efectuar a inspiración.
  • Flexinar o cuello para efectuar a inspiración.
  • Mirar hacia diante ou cara o lateral para inspirar.
  • Inspirar e manter a barbilla sobre a superficie.







 









No hay comentarios:

Publicar un comentario

NUESTROS MAYORES EN MOVIMIENTO Análisis de la realidad:  1.     Localidad: Esta actividad se realizará en Begonte un municipio...